معرفی بهترین کارت صدا با قیمت مناسب

معرفی بهترین کارت صدا با قیمت مناسب

معرفی بهترین کارت صدا با قیمت مناسب

معرفی بهترین کارت صدا 

همیشه یکی از مهمترین دغدغه های افرادی که می خواهند وارد صنعت صدا و موسیقی شوند این است که بهتر است چه کارت صدایی تهیه کنم؟یعنی همه ی افراد فارغ از اینکه فرد چه هدفی دارد و اینکه نوازنده است یا علاقه مند به موضوع آهنگسازی و تنظیم و یا قصد ضبط و تولید پادکست داشته باشد دغدغه ای به نام تهیه کارت صدا دارند و اینکه  که با توجه به مقدار هزینه ای که می خواهند انجام دهند با صرفه ترین و بهترین کارت صدا چیست و کدام یکی از کارت های صوتی موجود در بازار پاسخگوی نیاز آنها خواهد بود.ما در این مقاله به معرفی کارت های صوتی با کیفیت و در عین حال ارزان صنعت صدا خواهیم پرداخت،اینکه هر کارت صدا چه تعداد ورودی برای میکروفن یا ساز دارد چه نوع پری امپی در این رابط صوتی استفاده شده است و همچنین نرخ نمونه برداری ،قیمت کارت صدا و مسائل دیگر را مورد بررسی قرار داده ایم .ذکر این موضوع هم لازمه که این مقاله کاملا تولیدی و تالیف شده و پاسخگوی نیاز کاربر ایرانی می باشد و بر خلاف سایر مطالب مشابه در دنیای وب فارسی ترجمه شده نیست با این امید که مورد استفاده شما قرار بگیرد. 

توجه داشته باشید که ترتیب قرار گرفتن کارت های صدا در این مقاله ارتباطی به ترتیب ارزش مندی آنها ندارد.

همچنین اگر سوال و یا نظری در مورد این کارت های صدا دارید در زیر همین پست نظر خود را با ما در میان بگذارید.

معرفی بهترین کارت صدا

Focusrite scarlett solo

مدل scarlett کارت صدای فوکوس رایت یکی از مشهورترین و پرفروش ترین کارت های صدا در سطح جهان می باشد.شرکت فوکوس رایت که سال هاست  یکی از خوشنام ترین پری امپ های صنعت صدا را تولید می کند در فروش کارت صدای scarlett بسیار موفق بوده طی یک دهه گذشته بارها این  کارت صداهای قرمز رنگ و جذاب در صدر پرفروش ترین کارت صدای جهان قرار گرفته است .در این بین مدل های Focusrite scarlett solo در کنار مدل 2i2 پرفروش ترین محصولات این شرکت می باشد.

 Focusrite scarlett solo با ابعادی جمع و جور و قیمتی مناسب یک ورودی XLR برای اتصال میکروفن یا ساز دارای پیکاپ فراهم می کند ،همچنین امکان اتصال هدفون و همچنین یک جفت اسپیکر هم در این کارت صدا تعبیه شده است.

در این کارت صدا مثل خیلی از کارت صداهای این رنج قیمت نمی توان gain level ورودی هدفون را به شکل مجزا از خروجی اصلی Level صدا کنترل کرد

 

به طور کلی همیشه در جمع معرفی بهترین کارت صدا Focusrite scarlett solo قرار دارد.این کارت صدا قیمت مناسب برای تمام علاقه مندان به حوزه موسیقی و صدا که قصد دارند صدا را به شکل استاندارد ضبط کنند یا اینکه قصد دارند با استفاده از یک کارت صدای اکسترنال استاندارد کیفیت پخش صدای خود را افزایش بدهند کاملا مناسب می باشد.

قیمت کارت صدای Scarlett solo  در بازارهای جهانی 120 دلار می باشد

نرخ نمونه برداری کارت صدا 24 بیت و 192 هرتز می باشد.

معرفی بهترین کارت صدا

Steinberg UR12

کارت صدای UR12 در بین کارت صدای موجود یکی از قدیمی ترین و البته با کیفیت ترین ها در بین دستگاه های هم رده ی خود می باشد

کمپانی STEINBERG با کمپانی یاماها در این زمینه فعالیت داشته است،UR 12 داری پری امپ Class A D-PRE که کوالیتی بسیار خوبی در این رده دارا می باشد.

اما شاهکار کارت های صدا شزکت STEINBERG و سری UR در قسمت کانورتورها و در نتیجه کیفیت پخش صدا می باشد.در کارت صدای UR12 تجربه ای بسیار جذابی را در شنیدن جزئیات و تفکیک و همچنین LEVEL صدا خواهید داشت .این کارت با بهره مندی از کانورتورهای با کیفیت کمپانی steinberg کیفیت بسیار بالایی برای شنیدن در محدوده قیمتی خود برای شما به ارمغان می آورد.

این کارت صدا هم مانند Scarlett solo به جز یک یک ورودی XLR دارای یک ورودی Line-level  برای وصل کردن و ضبط سازهای دارای پیکاپ می باشد .به طور مثال می توان به صورت همزمان یک وکال و یک لاین گیتار الکتریک را رکورد کرد.

به طور کلی کارت صدای steinberg ur12 همیشه می تواند انتخابی جذاب هم برای استودیوهای خانگی و هم برای صدابردارانی که می خواهند ضبط صدای خود را در فضایی آزاد انجام دهند و نیاز به یک Device سبک و کوچک دارند باشند بدنی فلزی و کیفیت ساخت بالا دارند باشد.جمله مهمی که در مورد این کارت صدا می توان گفت این است که این کارت صدا انتظاری  که همیشه از خرید یک دستگاه تولید آلمان دارید را به درستی برآورده خواهد کرد.ur12 هم دستگاهی است که همیشه در مطالب مربوط به معرفی بهترین کارت های صدا با قیمت مناسب حضور دارد و البته با توجه به کیفیت بالا در کنار پایین ترین قیمت کاملا ان را توصیه می کنیم.

نرخ نمونه برداری کارت صدا 24 بیت و 192 هرتز می باشد.

قیمت کارت صدای Steinberg ur12 در بازارهای جهانی 115 دلار می باشد

معرفی بهترین کارت صدا

PreSonus Studio 24c

اولین ویژگی مهم و متفاوت این کارت صدا نسبت به دو کارت صدای قبلی دارا بودن دو ورودی XLR برای اتصال همزمان دو میکروفن کاندنسر است.همانطور که ذکر شد در دو کارت صدای قبلی تنها یک ورودی میکروفن در کنار یک ورودی لاین لول موجود است.

هر دو ورودی کارت صدای Presonus studio 24c دارای  مجهز به  پری امپ  XMAX-L می باشد که می تواند در این محدوده قیمت کیفیت ضبط مناسب و قابل قبول برای شما به ارمغان بیاورد.

در واقع دارا بودن دو ورودی میکروفن می تواند خیال شما را برای داشتن که کارت صدای انعطاف پذیر برای استودیو خانگی شما راحت کند

این کارت صدا همچنین دارای یک درگاه MIDI نیز می باشد که با کمک آن می توان کیبورد و یا کنترلر MIDI را به کارت صدای خود متصل کنید و در نرم افزار DAW خود از آن استفاده کنید،البته بسیاری از از میدی کیبوردهای امروز به درگاه USB مجهز هستند و به راحتی آن ها را می توان به کامپیوترها و لپ تاپ ها متصل کرد اما داشتن درگاه میدی در این کارت صدا زمانی می تواند مفید باشد که شما یک کیبورد قدیمی دارید که کابل USB ندارد در این حالت تنها با کارت صدایی که درگاه MIDI دارد می توان این کیبوردها را متصل کرد

نرخ نمونه برداری این کارت صدا 24 بیت و 192 هرتز می باشد.

قیمت کارت صدای Studio 24 c در بازارهای جهانی 150 دلار می باشد

معرفی بهترین کارت صدا

Native Instruments Komplete Audio 2

این کارت صدا محصول کمپانی خوشنام Native instrument می باشد که مانند کارت صدای قبلی دو ورودی کارت میکروفن دارد که می تواند در زمان هایی که قصد ضبط همزمان دو وکال یا یک وکال و یک ساز با میکروفن داریم مناسب می باشد.

یکی از مهمترین تفاوت های این کارت صدا دارا بودن دو ورودی هدفون است یعنی امکان استفاده زا دو هدفون برای دو نفر را در هنگام ضبط یا playback فراهم می کند که این امکانی است که دیگر کارت صداهای در این بازه قیمت دارا نمی باشند .

یکی از نکته های مثبت این کارت صدا این است که دو ولوم مجزا به شکل مستقل برای تعیین شدت صدای هدفون وجود دارد ،در واقع دارا بودن دو کنترل کننده ولوم مجزا برای تنظیم ولوم خروجی اصلی و  ولوم لول صدای هدفون شاید یک امکان حتی و به شدت تاثیر گذار نباشد اما امکان مفیدی است که می تواند در موقعیت های مختلف استفاده شود. همچنین این کارت صدا دارای دو پری امپ و ورودی xlr میکروفن است که امکان ضبط همزمان دو میکروفن را برای کاربران فراهم می کند.

نرخ نمونه برداری این کارت صدا 24 بیت و 192 هرتز می باشد.تنها نکته منفی که در زمان خرید این کارت صدا باید به آن توجه داشته باشید این این است که لایسنس این کارت صدا که برای شرکت native instrument هست در برخی موارد با پلاگین های این شرکت مثل kontakt تداخل پیدا کرده و اجازه استفاده از ورژن کرک این پلاگین بسیار مهم و سایر پلاگین های شرکت native instrument را نمی دهد مگر اینکه پلاگین ها را به شکل اورجینال و با لایسنس قانونی تهیه نمایید

قیمت کارت صدای Native Komplete audio mk2 در بازارهای جهانی 140 دلار می باشد

معرفی بهترین کارت صدا

Audient ID4 mk2

محصولات شرکت audient با اینکه در ایران نسبت به محصولات دیگر تازه وارد تر هستند اما به خوبی سهم خود را در بازار ایران به مانند بازارهای جهانی به دست آورده است

اولین نکته جذاب در مورد audient id4 mk2 این است که اتصال این کارت صدا از طریق رابط usb3 برقرار می شود که این موضوع باعث افزایش سرعت و همچنین کاهش تاخیر و latency در زمان ضبط audio و midi می شود

اما بزرگترین نقطه قوت و ویژگی این کارت صدا در صد پایین نویز نسبت به سیگنال و البته داینامیک رنج بالای پری امپ ها می باشد که این موضوع باعث می شود که ضبط صدا با کیفیت بالا و با دارا بودن جزئیت و البته نویز پایین انجام شود.

نرخ نمونه برداری کارت صدا 24 بیت و 96 هرتز می باشد اما همانطور که گفته شد با این وجود کیفیت رکورد پری امپ ها کاملا خوب و البته شفاف است.

در این کارت صدا مثل خیلی از کارت صداهای این رنج قیمت نمی توان gain level ورودی هدفون را به شکل مجزا از خروجی صدای اسپیکرها کنترل کرد.

قیمت این کارت صدا audient id4 Mk2 در بازارهای جهانی 200 دلار می باشد

نرخ نمونه برداری کارت صدا 24 بیت و 96 هرتز می باشد

 

 

نویسنده :امیرحسین به نژاد

نویسنده :امیرحسین به نژاد

همراهان گرامی امیدوارم از این مطلب مورد استفاده شما قرار گرفته باشه راستی اگر سوال یا نظری در رابطه با مدل های مختلف کارت صدا دارید در قسمت نظرات همین صفحه مطرح کنید 

مپالب پیشنهادی ما برای شما 

دوره آموزش آهنگسازی و تنظیم

آموزش ضبط صدا در اف ال استودیو

آموزش رازهای آهنگسازی و تنظیم

آموزش auto tune 9

آموزش Auto tune+لینک دانلود رایگان

آموزش Auto tune+لینک دانلود رایگان

آموزش Auto tune+لینک دانلود رایگان

در این پست با آموزش auto-tune و همچنین دانلود این پلاگین ارزشمند در خدمت شما هستیم.Auto tune  یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین پلاگین تیون صدای خواننده در جهان محسوب می شود که یادگیری کار با آن و استفاده از آن قطعا تاثیر مهمی بر روی نتیجه ی نهایی یک پروژه خواهد داشت.

پلاگین اتوتیون از شرکت  antares بعد از سال ها فعالیت و تولید این پلاگین کاربردی در آخرین ورژن از این مجموعه تغییرات بزرگی را هم از نظر رابط گرافیکی و هم از نظر امکانات به وجود آورده است.در واقع ورژن 9 این پلاگین (جدیدترین نسخه)در قالب یک   bundle  ارائه شده است که هر کدام از پلاگین های این باندل قابلیت های ویژه ای در ایجاد صداهای یونیوک و البته تغییر و ادیت pitch صدا را دارا هستند.

البته  پلاگین  Auto-tune artist از این مجموعه در واقع اصلی ترین پلاگین در بین این باندل است و در واقع همان پلاگینی است که همه از اتوتیون  می شناسند،یعنی پلاگینی مخصوص کوک کردن صدای خواننده و یا ساز به شکل اتوماتیک که البته در این نسخه قابلیت های آن بهبود یافته تا صدای تمیزتر و تیون شده با رعایت اصل هر چه طبیعی تر بودن vocal برای کاربران این پلاگین و مهندسان میکس و مسترینگ فراهم کند.

امیدوارم از دانلود این پلاگین لذت ببرید و البته اگر علاقه مند هستید که بتونید به درستی از پلاگین استفاده کنید پیشنهاد می کنم ویدیو آموزشی اتوتیون رو مشاهده کنید.همچنین اگر علاقه مند به مطالب آموزشی بیشتر و دانلود وی اس تی ها و پلاگین های کاربردی دیگری هستید می تونید به این بخش مراجعه کنید.

همانطور که گفته شده استفاده صحیح و به جا از اتوتیون می تواند در نتیجه نهایی یک Track موسیقی بسیار تاثیر گذار باشد به خصوص در شرایط امروزی که متاسفانه اغلب خوانندگان به علت عدم دریافت آموزش های لازم و دارا نبودن یک گوش تربیت شده قادر به اجرای کاملا کوک یک اثر نیستند و اجرای ناکوک این خوانندگان باعث فیدبک نامناسب شنودگان خواهد شد و متاسفانه این عدم رضایت معمولا به پای گروه تولید کننده اثر نوشته می شود.پس در نتیجه امروزه یک مهندس میکس باید توجه ویژه به تیون بودن و میکس وکال داشته باشد تا نتیجه نهایی راضیت بخش باشد

دوستان گرامی فراموش نکنید که بزرگترین انگیزه ما برای ادامه فعالیت نظرات دلگرم کننده شما دوستان گرامی است.پس حتما برای ما کامنت بگذارید و اگر سوالی هم در مورد این پلاگین دارید در همین جا مطرح بفرمایید. در

دانلود پلاگین Auto tune
زندگی نامه ناصر چشم آذر

مروری بر زندگی استاد ناصر چشم آذر

مروری بر زندگی استاد ناصر چشم آذر

زندگی نامه ناصر چشم آذر

زندگی نامه ناصر چشم آذر

موسیقی پاپ ایرانی در معنای مدرن آن مرهون چهره های انگشت شماری است که ناصر چشم آذر بی هیچ تردیدی یکی از آنان است ناصرخان گرچه فرزند اسماعیل کمانچه کش هنرمند و برادر منوچهر چشم آذر بزرگ است اما خودخواسته مسیر هنری اش را با دانش آکادمیک و تئوری موسیقی آغاز نکرد با نوازندگی آکاردئون در کنار پدر و برادر شروع کرد و به پیانو رسید. همانند برادرش در عنفوان جوانی تبدیل به یکی از بهترین نوازندگان گروههای اولیه پاپ در محافل مختلف شد و هنوز به ۲۰ سالگی نرسیده بود که پارتیتورهایش را مرتضی خان حنانه برای اجرا در رادیو تأیید می.کرد اینها همه همزمان با دورانی بود که واروژان ساختار تنظیم موسیقی را متحول می کرد هرچند همواره از بزرگانی چون حنانه و ملیک اصلانیان و پژمان و هرمز فرهت و منوچهر چشم آذر با احترام به عنوان اساتید خود یاد میکرد اما ارادتش را به واروژان به عنوان آموزگارش بیش از دیگران آشکار می کرد

 

 

 

زندگی نامه استاد ناصر چشم آذر

ناصر چشم آذر رد ناصر چشم آذر خیلی زود آموزههایش را به عنوان تنظیم کننده ای برجسته و صاحب سبک و در قالب بخشی از اولین آثار مدرن موسیقی پاپ ایران به فضای هنری و عامه پسند جامعه هدیه .داد تنظیمهایی که ابتدا به ملودیهای جهانبخش پازوکی با صدای منوچهر سخایی – رنگ و حجم میدادند و بعد عامل برجستگی آثار تعداد زیادی از ملودی سازان و خوانندگان شدند. 

بی شک او در کنار واروژان منوچهر چشم آذر آندرانیک، اوشال و اریک آغازگران و سردمداران عـ بی شک عصر جديد موسیقی پاپ ایرانی با ابزاری به نام تنظیم مدرن» بودند و بسیار دشوار است که در این عرصه به این نامها نام دیگری بیفزاییم طرفه اینکه ناصر چشم آذر در این لیست کم تعداد جوان ترین است و در دهۀ ۵۰ شمسی با در نظر گرفتن حمـ کار، احتمالاً پرکارترین نیز بوده است او را به حق میتوان شاگرد خلف واروژان بزرگ دانست. بنایی که با هنر او درد موسیقی پاپ از پای بست عمیق و استواری که واروژان پدید آورده بود از باشکوهترین و کمیاب ترینهای موسیقی ماست. بنایی که هرچند در ترکیب و رونما و در قیاس با آثار واروژان تفاوتهایی چشمگیر یافته اما همان استحکام ساخته های استادش را با رنگ و لعابی متفاوت در خود دارد. ناصر چشم آذر در مسیر استفاده از سازهای ایرانی در بافت موسیقی پاپ مدرن چند قدم از اساتیدش پیش تر رفت و از سنتور و تار و تنبک هم در آثارش استفاده کرد.

ترانه های برجستهٔ بسیاری در آن دوران با تنظیم ناصر چشم آذر منتشر شده اند که آثار خاطره انگیزی مانند «فردا تو می آیی»، »، «سرسپرده»، «گل» واژه» ، «بزن تار» و «سوغاتی» با ملودیهای هنرمندانی چون پازوکی و نوجوکی و حیدری از آن جمله اند یکی از شاخصه های هنرمندانه تنظیم های چشم آذر مقدمه هایی(intro) بود که برای تنظیم ها مینوشت. پیش درآمدهایی که قطعاً نقطه مقابل سبک واروژان و برگرفته از موسیقی ملی ما بود و بسیاری دیگر از آهنگ سازان و تنظیم کنندگان آن دوره نیز در آثارشان بدانها می پرداختند اما خلق پیش درآمدهای شگفت انگیزی چون «هجرت» و «گلواژه» و امثال آنها تنها در آثار ناصر چشم آذر اتفاق می افتاد.

زندگی نامه ناصر چشم آذر

زندگی نامه استاد ناصر چشم آذر

هرچند ناصر چشم آذر مدت ها برای ساخت یا انتشار ملودی هایش مقاومت میکرد اما پس از اینکه به اصرار و تشویق «پرویز وکیلی ترانه سرای برجسته وارد این حوزه شد استعداد شگرفش در آهنگسازی نیز نمایان گردید؛ آثاری مانند «زائر»، «هجرت» و «همزبونم باش نمونه های برجسته آهنگ سازی چشم آذر در آن دوران اند. تشکیل گروه «ناصر چشم آذر برای برنامه پرویز قریب افشار نیز از نقاط عطف زندگی هنری اوست. گروهی با همراهی طوفان و فرامرز و جردن که بعدها تعداد اعضایش بیشتر هم شد و مشهورترین اجرای آن ترانهٔ «خدای آسمونها» است. بیشک فرصت تنظیم قطعات بسیار برای گروهی محبوب و مجرب تجربه منحصر به فردی در ارتقای شیوه های تنظیم او بوده است؛ به خصوص اینکه بسیاری از این تنظیم ها برای آهنگهایی بودهاند که پیش از آن با تنظیم دیگران شنیده و توسط ذائقه عموم پذیرفته شده بودند و قرار بوده آهنگها با ارکستراسیون نو و درعین حال جذاب و اقبال پذیر باز اجرا شوند. این گروه در میانه دهه ۵۰ خورشیدی محبوبترین و پرکارترین گروه موسیقی پاپ ایران بود.

در همین دوران سفر کوتاه او به آمریکا و آشنایی اش با موسیقی روز جهان و موسیقی فیلم و ابزارهای الکترونیک و فراگیری موسیقی جز فصل جدیدی در خلق آثار نوین موسیقی پاپ را رقم زد هر چند مشغله های ناصر چشم آذر در پرداختن به تنظیمهای موسیقی پاپ مجال چندانی برای اینکه به سراغ انواع دیگر موسیقی برود برای او باقی نمیگذاشت اما آثاری توسط او در حوزه موسیقی فولکلور بی کلام و چند قطعه محلی با صدای سیما بینا به سفارش مرحوم چمن آرا در میانه دهه ۵۰ تولید شد که بعدها در قالب آلبوم باران «شادی یا رقصهای ایرانی در اختیار مردم قرار گرفت و مورد اقبال فراوان واقع شد. در حوزه موسیقی فیلم نیز به جز تجربیاتی اندک و کمرنگ در ساخته هایی از کیارستمی و تهرانی اثر دیگری از ناصر چشم آذر دهه ۵۰ در دست نیست.(زندگی نامه ناصر چشم آذر)

اندکی پیش از انقلاب برای برنامه ای به آمریکا رفت و در پی حوادث انقلاب تا چند سال در آنجا ماندگار شد و خیلی زود به دلیل درگذشت پدرش به ایران بازگشت آلبومهای «دایه دایه»، «تو برقص» و «شبهای تهران و چند تک ترانه که مشهورترینشان «عید شما مبارک» است محصول آن سالهاست این تجربیات در کنار تحصیل کوتاه مدتی در یکی از کالج های آمریکا ناصر چشم آذر جدیدی را به ایران برگرداند.

 

 

زندگی نامه ناصر چشم آذر

ادامه زندگی نامه استاد ناصر چشم آذر

در بازگشت به ایران در اوایل دهه ۶۰ و در فضای ممنوعیت انواع موسیقی به سراغ پیشنهادات سینمایی رفت و شروعی توفانی را با موسیقی متن فیلم «تاراج» ساخته ایرج قادری تجربه کرد موفقیت این اثر او را به ساخت موسیقی فیلم هایی چون «سمندر»، اجاره نشین»ها و تیغ و ابریشم» رساند. تجربه آشنایی با سازهای الکترونیک نیز در این بین به یاری او آمد و فصل جدیدی در استفاده از سازهای الکترونیک و سینتی سایزر را در ایران رقم زد مدتی به صداوسیما رفت و بعد از ساختن چندین موسیقی ظاهراً از آن سازمان اخراج شد. این بار اما با قدرتی بیشتر به ساخت موسیقی فیلم پرداخت که حاصل این فعالیتها آثار برجسته ای مانند «هامون»، «چشم» شیطان» ، «بلندیهای صفر»، «خواهران غریب»، «بانو» ای» «ایران و سریال «قصه های مجید و چندین موسیقی فیلم دیگر است. و اما «باران عشق»؛ اثری بی کلام که بی تردید ماندگارترین و محبوبترین و شنیده شده ترین ساخته ناصر چشم آذر است. او این موسیقی را زمانی ساخت که در فضای موسیقی ایران جای خالی چنین آثاری به شدت احساس میشد. تا پیش از باران عشق» هیچ موسیقی دان ایرانی این چنین به روز و باکیفیت و پرحجم به سراغ موسیقی بی کلامی که ذائقه همه اقشار را نشانه ،بگیرد نرفته بود و «باران عشق» محصول خلاقیت و جسارت توأمان این موسیقیدان بزرگ است.

خبر درگذشت او را که شنیدم بی اختیار به یاد آن سطر از شعر مولانا افتادم که در موسیقی فیلم میخواهم زنده بمانم با خلاقیتی عجیب و کشف و شهودی شگفت آور به موسيقي كارمينا بورانا اثر كارا ارف پیوند زده است بیگاه شد بیگاه شد خورشید اندر چاه شد

شاید به این موضوعات نیز علاقه مند باشید:

مخترع نت موسیقی کیست؟

دوره آموزش آهنگسازی و تنظیم

دانلود پلاگین Fabfilter

دانلود رایگان پلاگین FabFilter Total Bundle v2023

دانلود رایگان پلاگین FabFilter Total Bundle v2023

دانلود پلاگین Fabfilter

دانلود پلاگین Fabfilter

در این مطلب با دانلود پلاگین Fabfilter در خدمتم شما هستیم.لینک قرار داده شده شامل تمام پلاگین های شرکت Fabfliter به شکل bandle می باشد .با این امید که مورد استفاده شما قرار بگیره.

ویژگی های پلاگین های  Fabfilter

مجموعه پلاگین های شرکت Fabfilter شاید امروزه  پراستفاده ترین و به نوعی می توان گفت یکی از محبوب ترین بندل های میکس و مسترینگ حال حاضر دنیا می باشد.

Fabfilter از همان ابتدا امکانات کاربردی و البته متفاوت از امکانات معمول بعضی از شرکت های رقیب است.همچنین رابط گرافیکی Fabfilter  کاملا مدرن و البته کاربر پسند و البته از ابتدا تا امروز به دور از پلاگین های شبیه ساز آنالوگ بوده است.

باندل جدید شرکت فب فیلتر که همراه با آپدیت های کاربردی می باشد توانسته رضایت زیادی را در بین کاربران حوزه صدا و میکس و مسترینگ جلب کند.

امروزه پلاگین های باندل Fabfilter  همیشه یکی از محبوب ترین پلاگین های حوزه صدا است و البته همانطور که اشاره شد یکی از مهمترین دلایل این محبوبیت دارا بودن امکانات گسترده و منحصر به فرد در کنار محیط کاربری جذاب و مدرن بوده است.

در این باندل پلاگین های Fabfilter  که در پایین همین صفحه می توانید به صورت رایگان آن را دنلود کنید انواع پلاگین ها و ابزارهای میکس و مسترینگ وجود دارد.

در بندل  Fabfilter پلاگین هایی اکولایزر،کمپرسور،مولی بند کمپرسور،ریورب،دیلی،دی ایسر،سچوریشن و …موجود است که می تواند تا حد بسیار زیادی جوابگوی میکس و مسترینگ یک پروژه باشد.

دانلود پلاگین FabFilter 

لیست پلاگین های FabFilter:

Timeless 3 (Delay)

Volcano 3 (Creative Filter)

Pro-Q 3 (High-End EQ)

Pro-C 2 (All-Round Compressor)

Saturn 2 (Saturator)

Pro-L 2 (Limiter)

Pro-R (Reverb)

Pro-MB (Multiband Compressor)

قیمت مجموع پلاگین های اورجینال  Fabfilter بیش از 999 دلار می باشد.

توجه داشته باشید با دانلود پلاگین Fabfilter به تمامی پلاگین های این مجوعه دسترسی دارید.

شاید به این موضوعات نیز علافه مند باشید

دوره آموزش میکس حرفه ای وکال

آموزش رازهای آهنگسازی و تنظیم

دانلود رایگان Auto-Tune 10 Pro x

نکته نصب:بعد از نصب پلاگین هر کدام از پلاگین های این مجموعه به شکل جدا گانه با keygen قرار دهده شده رجیستر کنید.

لینک دانلود پلاگین FabFilter:

دانلود پلاگین  FabFilter Total Bundle v2023 

 

با کلیک بر روی آیکون های زیر ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

ترفند اکسپورت سریع در Fl Studio | (کاربرد Render & Replace در اف ال استودیو)

ترفند اکسپورت سریع در Fl Studio | (کاربرد Render & Replace در اف ال استودیو)

ترفند کاربردی در اف ال استودیو

ترفند کاربردی در اف ال استودیو

این پست واقع یک ترفند کاربردی در اف ال استودیو است برای زمان هایی که پردازنده  سیستم کامپیوتر شما جوابگو نیست و یا تعدادی از وی اس تی ها برای سیستم شما بسیار سنگین هستند اما با وجود این مشکل شما نیاز ضروری به اون وی اس تی ها دارید یا حتی زمان های پیش خواهد آمد که قصد دارید  پروژه خود را به منظور میکسینگ یا مسترینگ ارسال کنید  اما مهندس صدا وس ای تی شما رو نداره و نمی تونه پروژه رو به درستی شکل لود کنه(البته اغلب افراد ترجح می دند که برای انجام میکس و مسترینگ پروژه مولتی ترک دریافت کنند ) اما خبر خوب اینجاست که با راه کاری که تو این ویدیو گفته می شه تا حد زیادی این مشکل رو می تونید دور بزنید 

به طور کلی ترفندهای اف ال استودیو و یادگیری اون ها به توانمندی شما و البته اجرای بهتر و سریعتر ایده های شما کمک زیادی می کنند پس همیشه به دنبال یادگرفتن ترفندهای جدید و به روز باشید.

 راستی دوستان اگر علاقه مند هستید که تکنیک ها ای و ترفندهای تخصصی و حرفه ای میکس وکال رو یادبگیرید می تونید دوره میکس وکال حرفه ای از لینک زیر تهیه کنید کنید:

پکیج میکس وکال

همچنین اگر علاقه مند هستید به شکل حرفه ای و بر اساس استاندارد پلتفرم های بین المللی مسترینگ انجام بدید و خروجی پروژه های شما کیفیتی بسبار بالا و حرفه ای داشته باشه می تونید از بسته آموزشی دوره جامع مسترینگ با تخفیف ویژه استفاده کنید:

پکیج مسترینگ حرفه ای

 

ویدیو ترفند کاربردی Render & Replace در اف ال استودیو

آموزش ضبط صدا در اف ال استودیو

آموزش ضبط صدا در اف ال استودیو

آموزش ضبط صدا در اف ال استودیو

آموزش ضبط صدا در اف ال استودیو

آموزش ضبط صدا در اف ال استودیو-FL Studio

ضبط یکی از مهمترین او البته پایه ای ترین امکانات یک نرم افزار تولید موسیقی و ویرایش صدا است(daw ) که طبیعتا هر کاربری باید به روش  انجام یک ضبط استاندارد و با کیفیت تسلط داشته باشه ،در این ویدو قصد داریم به نحوه ضبط صدا در اف ال استودیو و البته نکته های مهم پیش از ضبط بپردازیم که قطعا توجه به این نکات می تواند تا حدی به حل چالش های پیش روی شما کمک کند.

همیشه تعدای از از افرادی که به تازگی با Fl studio که پرفروش ترین و یکی از محجوب ترین نرم افزار موسیقی جهان محسوب می شه با در ضبط صدا در این نرم افزار با چالش هایی روبرو هستند اگر با ما در این پست همراه باشید پاسخ بسیاری از چالش هایی خودتون رو خواهید یافت. توصیه می کنم که برای یادگیری ساده تر و  بهتر ،حتما ویدیو آموزشی موجود در این پست رو با دقت مشاهده کنید.

در این قسمت اساسی ترین نکته هایی که باید  قبل از شروع ضبط در اف ال استودیو را انجام دهید با هم مرور می کنیم:

فعال کردن کارت صدا در Fl Studio

اولین موضوعی که باید پیش از ضبط حتما انجام بدید انتخاب کارت صدای خودتون در قسمت device است.برای انتخاب نام کارت صدای خودتون به منوی option و سپس audio setting رو باز کنید در پنجره ی باز شده در فسمت device نام کارت صدای خود را انتخاب کنید.

توجه: اگر هیچ اثری از نام کارت صدای اکسترنال شما نیست باید درداریور کارت صدای خود را از سایت سازنده دستگاه دانلود کنید. راحت ترین راه گوگل کردن کلمه download driver در کنار نام کارت صدای شماست،بدین ترتیب در نتایج جستجوی گوگل صفحه دانلود درایور کارت صدای شما دیده خواهد شد.

کاهش تاخیر در کارت صدا

یکی  دیگر از مشکلات مرسوم در ضبط مواجه شدن با  تاخیر (Leytency) زیاد در سیگنال صدا است .

تاخیر در ضبط یعنی زمانی که شما شروع به ضبط می می کنید متوجه می شوید که صدی شما با مقداری تاخیر به گوش می رسد که دلیل این موضوع بالا بودن عدد بافر سایز است که می توان در صورت داشت کارت صدای استودیویی اکسترنال به راحتی این مسئله را حل کرد.برای حل این موضوع در همان پنجره Audio setting که در بالا گفته شد بر روی گزینه Show asio panel کلیک کرده و عدد بافر سایز کارت صدای خود را تا جایی که ممکن است و نرم افزار دچار قطع و وصل صدا نشود پایین بیاورید.

فعال کردن فانتوم پاور

اگر میکروفن شما از نوع میکروفن های کاندنسر است(میکروفن خازنی که در استودیوهای خانگی و حرفه ای استفاده می شود) فراموش نکنید که حتما پیش از ضبط دکمه +48 را بر روی کارت صدای خود را بزندی تا برق رسانی به میکروفن به درستی انجام شود در غیر این صورت میکروفن شما متصل و فعال نخواهد بود.

حالا بعد از تنظیم این مراحل می توانید  ضبط در اف ال استودیو را آغاز کنید .فراموش نکنید برای یادگیری ساده و سریع موضوع ضبط صدا در اف ال استودیو ویدیو آموزشی پایین را مشاهده فرمایید.

نگاهی به پرفروش ترین کیبورد تاریخ -Korg M1

نگاهی به پرفروش ترین کیبورد تاریخ -Korg M1


پرفروش ترین سینتی سایزر تاریخ -Korg m1

امروز به دنبال برگ هایی از تاریخ خواهیم رفت تا راز فروش و محبوبیت این سینتی سایزر افسانه ای را کشف کنیم.

درون یک فروشگاه فروش سینتی سایزر که در آن مقدار کمی از هزاران عدد از این دستگاه فروخته می شود موفقیتی را در نظر بگیرید که به گفته منبعی موثق تعدادی بیش از 250000 هزار دستگاه که جز آرزوهای کارخانه تولید کننده بوده است به فروش رسیده است. چنین دستگاهی KORG M1 ی باشد که بطور گسترده ای مورد علاقه بسیاری از استفاده کنندگان و همچنین محبوبترین WORKSTATION سینتی سایزر دنیا برای همه دوران بوده است که در سال 1988 در انگلستان به قیمت 1499 پوند به بازار عرضه شد و تا سال 1995 نیز تولید شد و مدت زمان هفت سال در موسیقی نیز به نوبه خود زمان زیادی از لحاظ تکنولوژیکی می باشد. اگر چه کمپانی نتوانسته که ربع میلیون دستگاه را که من دیدم تولید کند اما آنها به من گفتند که 100000 تا از آنها را در دو سال اول عمر M1 تولید کردند. شماره سریال 100000 شماره خط تولیدی در نوامبر 1990 بود.

و چرا این همه موفقیت برای این دستگاه وجود دارد ؟ به این خواهید رسید که بیش از یک علت دارد.

در آغاز

برای نمونه ماندگاری موزیک های مدرن در بین عوام از زمان تولد M1 بهبود یافت اما تراشه های DRAM (Dynamic Random Access Memory ) بسیار گران قیمت بودند و همین موضوع همچنین باعث ایجاد سمپلرهایی گران تر می باشد. حافظه ROM دستگاه شامل 4 مگابایت از صداهای موسیقیایی مفید و کاملا خیره کننده PCM 16 بیتی تشکیل شده است که شامل درامی فوق العاده و هیت های پرکاشن می شدند – چیزی که برای اولین بار در سینتی سایزرهایی که سمپل پخش می کردند مشاهده شد – ابزاری عجیب و غریب که پیش از این هیچ کس و هیچ جا کسی موفق به شنیدن آنها نشده بود. M1 نیز همچنین دارای افکت های ONBOEARD نیز می باشد که متنوع تر و دارای کیفیت بهتر برای کسانی که تجربه استفاده از دستگاهی مانندROLAND D50  را دارند می باشد. علاوه بر این M1 از یک سکوئنسر میدی 8 کاناله که توسط باتری حمایت می شود ساخته شده است. این سکونسر نسبت به مدل قبلی خود که Ensoniq ESQ1 می باشد دارایا اینترفیسی راحتتر نمی باشد. اما این توسط پترن ساز ها و استایل های لوپ درام ماشین که قبلا ضبط شده است مجهز شده است. شاید هیچ یک از امکانات اولیه M1 به طور طبیعی منحصر به فرد M1  نبوده است اما نیاز به حضور آنها به وضوح مشخص شده است و در طول مدت به آن اضافه شده است.

در زمان خود M1 از لیست ویژگی های خوبی برخوردار بود و در حال حاضر هم این ویژگی ها بد نیستند یک کیبورد 61 کلیده که هر دوس حس سرعت و aftertouch را انتقال می دهد ، یک جوی استیک برای کنترل مدلاسیون و تنظیم PITCH BEND وجود دارد. 16 نت پلی فونیک که شامل دو ردیف هشت تایی به همراه کنترل صدای داینامیک می شود وجود دارد . همچنین 86 شکل موجی 16 بیتی درون 4 مگابایت حافظه خروجی وجود دارد که قبلا در این رابطه صحبت کردم.

حافظه کاربر از انعطاف پذیری خاصی در میان برنامه ها ، ترکیب ها ، محل نگهداری سکوئنسر برخوردار است. شما قادر به انتخاب نگهداری بیش از 100 برنامه ، 100 ترکیب و 4400 حالت سکوئنسر را دارید و یا 50 برنامه و 50 ترکیب و بیش از 7700 حالت سکوئنسر را دارید. یک ترکیب از 8 برنامه که به شما این امکان را می دهد که صداهای مختلفی را درون لایه های مختلف صوتی بچینید و یا صداها را درون کانال های میدی مخصوص برای عملیات ویژه سکوئنسینگ  به کار برید وجود دارد.

دو اسلات کارت به عنوان ابزاری برای دسترسی سریع و ساده به اکسپنشن مموری تعبیه شده است. یکی از این اسلات کارت ها برای حافظه های RAM را برای نگهداری و استفاده مستقیم از برنامه ها ، ترکیب ها و اطلاعات سکوئنسر استفاده می شود و از دیگری برای ساپورت کارت های PCM که شامل اطلاعات متناوب شکل های موجی استفاده می شود.بسیاری از شرکت های شخص ثالث از این نوع کاربری حمایت می کنند که آنها را در کادر  ‘M1 Variations & Add-Ons’  لیست کرده ام.

پرفروش ترین سینتی سایزر تاریخ Korg m1

پرفروش ترین سینتی سایزر تاریخ Korg m1

تاریخچه KORG

تاریخچه کمپانی سازنده سینت KORG  به بیش از آنچه شما تصور می کنید بر می گردد. این شرکت تجارت خود را به عنوان  Keio Electronic Laboratories در 1962 شروع کرد و از اولین محصولات آن می توان به ماشین اتوماتیک ریتم  Disc Rotary Electric یا به Doncamatic DA20 ( از سال 1963 ) اشاره کرد. نام KORG که ترکیبی از Keio ( که KAYO تلفظ می شود ) و organ می باشد برای اولین بار در روی کیبوردی در سال 1968 که قابلیت برنامه نویسی صدا ها را داشت استفاده شد. تعداد 50 عدد DA20 ساخته شد. در مارس 1973 تولد سینت مینی KORG مونوفونیک بود که موفقیت فوق العاده ای را نصیب بنیانگذار KORG آقای Tsutomu Katoh که نقش عمده ای در پیشرفت سینتی سایزر ها داشت به ارمغان آورد.

تا اواسط دهه 70 KORG سینت های بیشماری را به بازار عرضه کرد مدل dual-oscillator 700S monophonic در ماه می 1974 به بازار عرضه شد ، محصول بعدی duophonic 800DV Maxi-Korg بود که در مارس 1975 به بازار آمد. مدل های 900PS preset synth و SB100 Synthe-Bass در نوامبر 1975 به بازار آمدند ودل  the dual-oscillator 770 monosynth در سپتامبر 1976 به بازار آمد و مدل  M500 preset synth  هم در سپتامبر 1977 به بازار عرضه شد.هیچ کدارم از این مدل ها موفق به ثبت تغییری در رکورد های جهانی نشد و فقط تعداد زیادی را در در مدل های خود به فروش رساندند ( آنها به طور گسترده در مجله SOSدر آپریل 1988 درون مقاله ای Retrozone مورد بررسی قرار گرفتند ).

چرخه ای بزرگ در موفقیت سینتی سایزر های KORGدر دسامبر 1977 با معرفی مدل  PS3100 ( به Retrozone در فوریه 2001 نگاه کنید ) و مدل PS3300 سینت های modular پولی فونیک به دست آمد. آنها سیستم هایی جدی قدرتمند و گران قیمت بودند که سینت های modular از ARP ، Moog ، Roland و دیگر کارخانه ها را به چالش کشاند. KORG با مدل modular پلی فونیک  PS3200 در دسامبر 1978 عرضه شد اما برای طیف وسیعی از کاربران سینت های modular  در ماه می همان سال سینت های مونوی محبوبی چون MS10 و MS20 را به بازار عرضه کرد ( به Retrozone در نوامبر 1996 مراجعه شود ) و سینت  module مونوی MS50 در ژانویه 1979 به بازار عرضه شد. دگر سینت های KORG  در 1979 به بازار عرضه شدند شامل مدل هایی همچون  KP30 Sigma preset monophonic performance و  pricey Trident synth/brass/strings machine می شدند ( بهRetrozone جولای 1995 مراجعه شود ).

در نوامبر 1981شاهد ریلیز یک جفت سینت جالب از KORG  که  Mono/Poly  و Polysix بودند بودیم. در زمانی که این سینت ها می تواند با بعنوان یک سینت مونوفونیک و یا یک سینت پولیفونیک چهار صدا عمل کند مدل بعدی که نسل کاملتر این نوع سینت بود و می توانست شش صدای پولی فونیک را ساپورت کند و قابلیت برنامه نویسی کاملتری را داشت به قیمت 899 پوند به بازار عرضه شد. Polysix  در سال 1982 جای خود را به  Poly-61 که از مشخصات مشابه ای درانگلشتان برخوردار بود و اما از قابلیت های بسیار بالاتری برخوردار بود داد.

آنگاه فرمت میدی به بازار آمد. اولین سینت  KORG که از این تکنولوژی جهانی حمایت می کردند eight-voice Poly-800 بود که در اواخر سال 1983 به بازار آمد و به قیمت 529 پوند عرضه شد. Poly-800 یک سینت کاملا قابل برنامه ریزی بود که در این قیمت عرضه شد. با دارا بودن تنها چهار اکتاو بسیار کوچک و سبک وزن به نظر می رسید. KORG حتی در طراحی آن قابلیت کار با باتری و دکمه هایی برای کنترل در سطح جانبی و جایگاهی را نیز برای نصب استرپی مانند گیتار را نیز گنجانده بود که شما می توانستید آن را مانند یک گیتار حمل کنید. Poly-800 یک آیتم بسیار محبوب بود و دارای گزارش فروشی در حدود 100000 دستگاه بود و به همراه آن سینت ماژول EX800  به بازار عرضه شد در طول 1984 به بازار عرضه شد.

سه سال قبل از تولید پروژه M1 کمپانی KORG مدل DW8000  را به بازار ارائه داد. مدلی هشت صدایی هیبریدی که مانند مدی قبلی خود DW6000 بود ( اولین هیبرید کمپانی )  که شامل  oscillator  های دیجیتال و  VCA و VCF های آنالوگ بود. DW8000  دارای حس سرعت و aftertouch بود و همچنین دارای یک لاین دیجیتال دیلی نیز می شد.

در سال 1986 کمپانی KORG از اولین نمونه سمپلر خود ( که همچنین یک سینت بود ) بهره برداری کرد. DSS1 در نوامبر 1997 در بخش Retrozone مجله SOS بررسی شد. Jack Hotop از کمپانی KORG درباره به خوبی می گوید که : ” داستان M1 در حقیقت با DSS1 شروع شد در نهایت کمپانی KORG  با یک نمونه سمپلر به بازار آمد. اما در این حال کمپانی در اواسط دهه 80 به سر می برد. در حال اوج رشد نمونه های اولیه سمپلر ها بود. مدل هایی مانند Akai S612 و نمونه اولیه S900 بسیار محبوب شدند و مانند Sequential Prophet 2000 و Emu Emulator II ،  Fairlight CMI ، Synclavier جایگاه خود را کسب کردند.در این هنگام با ریلیز سمپلر هایی از سوی کمپانی هایی مانند Casio ،  Korg ،  Kurzweil و Roland بودیم. هر سمپلری که شما بررسی می کنید دارای حافظه ای بیشتر از DSS1 بود وکمترین آنها در نصف مگابایت حافظه داشتند وقتی که DSS1 تنها 256 کیلو بایت حافظه داشت. اما در عین حال DSS1 دارای محسناتی نیز بود که شامل دو DDL ساخته شده درون خود بود که شما می توانستید با استفاده از آن یک سری سیگنال بصورت سری و به طور موازی قرار دهید و همچنین دارای اکولایزر قابل برنامه ریزی و دارای قسمتی برای تنظیم رزولوشن بیت بود. این همچنین دارای crossfading در روی  oscillator  بود که توسط آن شما می توانستید که یک شکل موجی تکی را با کمک یک تنظیم کننده مقدار جا به جا کنید و همچنین به شما اجازه می دهد که شکلی موجی را با تصویر کردن هارمونی عددی بسازید که این موضوع بر خلاف سینت های افزودنی می باشد. اما اینترفیس DSS1 برای بعضی از کاربرها مجب آزار و اذیت بود و منابعی برای توضیح چگونگی کارکرد تکنیک های سمپلینگ وجود ندارد.

موسیقی جهان : صدا دهی M1

M1 از یک مجوعه صدای معروف بهره می برد و در کل مجمعه صدایی است که در هر کشوری پیدا می شود. این وضعیت که سازندگان قبلا صدای موجود در سینت های خود را با توجه به کشورهای خود عرضه می کردند قبلا وجود داشته است. ” جک هوتاپ ” به عنوان مهندس صدا و برنامه ریز  کمپانی و مردی که نقشی کلیدی در رشد و توسعه M1 داشت به من گفت که ” در روزگاران قدیم ، سینتی سایزر هایی که به بازار عرضه می شد و برنامه نویس هایی در ایتالیا ، آلمان و انگلستان و ایالات متحده شروع به نوشتن برنامه هایی برای آن می کردند و همه می گویند : من بازار کشور خودم را می شناسم و بنابراین من باید این صدا های خودم را درون این سینتی سایزر قرار دهم در نتیجه کمپانی KORG مجبور بود که از صداهای تهیه شده توسط ایشان و  سمپلر هایی  که مخصوص کشور هایی چون انگلستان ، کانادا و دیگر کشور ها می شد استفاده کند. ما واقعا متحد نیستیم در این بین کمپانی KORG یک Unicord از ژاپن و یک توزیع کننده درون ایالات متحده و یک مجتمع را درون ایالات متحده خریداری کرد و در حال حاضر ما یک خانواده بزرگ خوشحال هستیم. 

Tsutomu Katoh بنیانگذار کمپانی KORG و پسرش  Seiki آنگاه تصمیم گرفتند که هر کارخانه با صداهایی مشابه کمپانی بدون در نظر گرفتن مکان و مقصد آن صدا کار کند. کمپانی برای به روز رسانی صدا های M1 یک تیم ویژه را مسئول کرد. مانند جک کمپانی Peter Schwartz ، یک آهنگساز ، نوازنده کیبورد ، یک برنامه نویس و مدیر موسیقیایی را که با افرادی مانند  David Bowie ، Cher ، Enya ،  Madonna ، Pet Shop Boys . همچنین Hanson کار می کرد را استخدام کرد. ( نه تنها پیتر برای ساختن صداهای استرینگ M1  بلکه برای کمک در ساخت کلیه صدا های موجود در M1  استخدام شد ) این تیم با حضور افرادی چون Athan Billias ، Ben Dowling ، Robby Kilgore ، Jim Bescher ، Michael Geisel و Michele Paciulli کامل شد.

بر روی کاغذ ، لیست 100 صدای چندگانه و 44 سمپل درام و پرکاشن در روی M1 و در حال حاضر با توجه به حالت های سینتی سایزر های دیجیتال و گالن های گیگابایت سمپل های معروف و شناخته شده روی آن عجیب و جالب به نظر می رسد. جک و گروهی که با آنها کار می کرد بر روی 4 مگابایت سمپل نقشی کلیدی در ساخت این ابزار و موفقیت فوق العاده آن داشتند.

اگر بخواهیم این صدا ها طبقه بندی کنیم باید آنها را به 4 دسته تقسیم کنیم که شامل sampled attack transients که به دنبال آن single- and multi-cycle loops یا lengthier multisampled loops می آید و Single-cycle sustained waveforms که قابلیت انتقال را ندارند و سمپل های percussive attack و بعضی لوپ های ریتمیک می شود. به زبان انگلیسی ساده شما قادر به دریافت صداهایی مانند پیانو آکوستیک ، گروه زهی های luscious ، گیتار های آکوستیک واقعی ، ساز های بادی eerie ، exotic sitar و kalimba ، صداهایی بر طبق الگوی باد ، پاساژ های پر جنب و جوش درام می شوید. ” شما نیازی ندارید که مقدار زیادی از صدا های مختلف را نگه دارید ” جک در این باره توضیح می دهد که ” لوپ های کوتاه برای فلوت و ترومپت ، هورن فرانسوی ، ماریمبا و کلاوینت کار می کند و به شما اجازه می دهد که برای صداهای در رنج پایین پیانو که نیازبه حافظه و crossfading بیشتری دارد.

در زمان جمع آوری صدا اینها بصورت کاملا نرم هستند و اما بسته به مهلت های تولید برای اینها   به سرعت دچار تغییر می شوند.من یک پن فلوت در یوکوهاما خریداری کردم ، جک توضیح می دهد و Athan که در توکیو زندگی می کند نمونه های بسیار زیادی برای سمپل پیدا کردند. این تن واقعا نسبت به نمونه های سمپل واقعی عمیق تر بود. Athan از آن برای نواختن فلوت استفاده کرد بنابراین او شروع به نواختن پن فلوت کرد و دسترسی بالایی را به سمپل های که در M1 استفاده شده است را بدست آورد.

نوازنده موسیقی و برنامه ریز سینت در نیویورک ، Robby Kilgore ، که با افرادی چون  Carly Simon و Riuichi Sakamoto و Michael Brecker و Steve Winwood و Steps Ahead و Laurie Anderson و خیلی های دیگر کار می کند زمان زیادی را برای ساختن این صدا ها که درست در زمان ویژه خود به کار گرفته شوند صرف کردند. ” ما به یک slap bass نیاز داریم. جک به یاد می آورد. Robby Kilgore می گوید من گیتار بیس می نوازم ، اما سیم های روی گیتار بیس صدایی مرده تولید می کند بنابراین آنها صدای slap خوبی تولید نمی کنند. ما به چیزینیاز داریم که zingy باشد اما ما نمی توانیم چنین چیزی را بدست بیاوریم. بنابراین  Robby پیکی را از جیبش در آورد و شروع به نوازندگی تم Gunsmoke با استفاده از muted pick bass کرد. این بصورت جادویی می باشد و شما امروزه هنوز می توانید بشنوید که گیتار بیسی که با پیک نواخته می شود را از M1 بشنوید. در انتها ما یک slap bass خوب را از مجموعه Korg DSM1 از split bass-and-brass program پیدا کردیم.

پیچ ها و دکمه های موجود

برنامه های منحصر به فرد M1 می تواند از یک یا دو  oscillator  استفاده کند. former در صورتی لازم است که شما نیاز به 16 نت پی در پی داشته باشید. اگر چه implementation موثر KORG  بر روی داینامیک صدا به سرعت  oscillator  را در صورت نیاز خاموش می کند ، این نیز می تواند برای انواع صدا های مورد نیاز و موجود کار کند.  oscillator  تکی می تواند صدایی بسیاز نازک و نه زیاد پیچیده را بسازد و ما باید برای صدای تولیدی از سوی M1 که شامل شکل های موجی پیچیده و عالی به همراه افکت های زیبا می باشد تشکر کنیم.

شما می توانید صدای خروجی از  oscillator  ها را کم و یا زیاد نمایید و با استفاده از پارامترهای ریز صدای آن را اصلاح کنید. به علاوه مقدار attack روی  oscillator  دوم می تواند با استفاده از DELAY تا 5 ثانیه برای ایجاد صدایی با پیچیدگی بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد.

هر  oscillator  از فیلتر low-pass و پوشش فیلترینگ مخصوص به خود استفاده می کند. این فیلتر ها resonant نیستند و cutoff خود را به خوبی فیلتر های آنالوگ سوئیپ می کنند. با این حال کسانی که تحریکات جدی از سوی مجموعه صدایی خود ندارند این مجموعه صدا به مقدار کافی برای جبران نبود resonance و افکت ها می تواند کلیه اثرات این سوئیپینگ فیلتر ها را بپوشاند.

LFO های جداگانه برای ویبراتو و مدلاسیون فیلتر ها در نظر گرفته شده است و درون صدای یک oscillator دوگانه شما می توانید هر LFO را برای بالا و پایین کردن یکی و یا هر دوی صدای این کانال ها استفاده کرد. این امکان نیز همچنین وجود دارد که مقدار هر LFO را بطور مجزا توسط جوی استیک تنظیم کرد.

یکی از چیزهایی که m1را منحصر به فرد می کند استفاده Korg’s implementation از منابع مدلاسیون می باشد. جک در این باره توضیح می دهد که : من برای M1 هشت بار به ژاپن سفر کردم که از اواخر سال 1986 شروع شد من به آنجا برای کار با مهندسان بزرگی که هر کدام در شاخه ای برای خودشان حرفی برای گفتن داشتند رفتم. آنها موزیسین نیز بودند و این را از کار آنها می توان به راحتی فهمید. وقتی که من برای بار اول آنها را ملاقات کردم از آنها خواستم که رزولوشن بیشتری را برای برای مقادیر پایین و بالای LFO و همچنین افزایش اثر پوشش به دست آورند. پیتر و من از آنها برای تامین اینکه هر دو سرعت مقادیر مثبت و منفی برای crossfading موجود باشد و همچنین سرعت اجرای آن توسط کیبورد درخواست کردیم. ما احساس کردیم که این می تواند یه پیشرفت بسیار بزرگ به حساب بیاید. پوشش ها به معنای پاهای ما برای استفاده از برنامه ها می باشد و بازو های آن می تواند خروجی آن باشد. این تغییرات می تواند برنامه های ما را بسیار پر معنی تر از آنچه امکان دارد بسازند.

مهندسان KORG  به دنبال پوشش های ساده ADSR نیستند. در میان مقادیر وسطوح معمولی attack ، sustain و release – EG های فیلتر و amplitude شامل پارامترهایی برای مقدار attack break point و مقدار زمان slope و سطح release می شود. چیزهایی که به پارامترهای پوشش EG اضافه شده است شامل نقاط شروع و مقدار RELEASE می باشد. هیچ گونه پارامتر sustain-level ی بدلیل کلید تعیین کننده گام اصلی وجود ندارد. هر سه مقدار EG می تواند توسط برای پاسخگویی به سرعت کلید های مختلف با تغییر در میزان زمان وسطح کلی پوشش تنظیم شود. به علاوه فیلتر و و آمپلی فایر EG می تواند برای تنظیم موقعیت کلیدی برای پاسخ های مختلف تنظیم شود.

افکت های درونی ساخته شده

وقتی که به بخش افکت های M1 وارد می شوید مقدار قابل توجهی از قدرت را با توجه به این که مفهوم قرار دادن افکت های مختلف را در خل یک سینت را بطور همزمان را می دانید بر می خورید که بسیار جالب و تازه می باشد. در میان الگوریتم های افکت مقادیر reverbs ، early reflections ، stereo delays ، chorus and flange ، tremolo ، shelving EQ دو بانده ، distortion ، an exciter ، a Leslie simulation ، و ترکیبات بسیار زیاد از افکت های مختلف را می تونید بیابید.

 از زمانی که M1 فقط دوپرسسور برای افکت های خود دارد همه برنامه هایی که نیاز به ترکیب دارند نمی توانند در حالت PROGRAM دسترسی داشته باشند. کمبود workstations  هایی که سینت باشند نه تنها از یک کهپانی بلکه از همه احساس می شد. با این حال روال برای کپی کردن پارامترهای افکت از یک برنامه به ترکیبی از چند برنامه یا به برنامه دیگر که در آن هر پرسسور دو افکت مانند delay  و reverb را ساپورت می کند یک بمی باشد.شما می توانید ترکیبی از چهر برنامه را داشته باشید بطوریکه هر کدام افکت های مخصوص به خود را داشته باشند. به طور کاملا پر استفاده هر برنامه در ترکیب می تواند بطور مجزا مورد افکت های خود قرار گیرد.

آنها به شما ریتم میدهند

هر کسی که در آن زمان عمل میکروفن گذاری صحیح را برای درام انجام می داد در حال حاضر می تواند با کمک یک سینتی سایزر که با صدای درام های بزرگ پر شده باشد استفاده کند و دراین راه m1 اولین نفر می باشد که چنین چیزی را ارئه داد. شما می توانید چهار درام کیت مجزا را داشته باشید که هر کدام 30 صدای مختلف را داشته باشد که بصورت میدی ذخیره شده است. از زمانی M1 دارای چهار خروجی بود برای مرحله پروسسینگ نهایی هر کدام می تواند به یک خروجی ربط پیدا کند.

یکی از بهترین درامر هایی که من تا کنون با آن نواختم شامل یک کیت می شود که از دو اکتاپد roland و یک m1 تشکیل شده است که باید از صداهای مورد استفاده در m1  تشکر کرد. امکان های تنظیمی برای درام کیت موجود در M1 و راههای موجود برای برنامه ریزی آنها که می تواند سریعا از یک کیت به دیگری منتقل شود. کمتر کسی می تواند بگوید که درام هی مورد استفاده ما آکوستیک نیستند.

مراحل بالا و پایین سکوئنسر

سکئنسر M1 در نهایت شامل محدودیت هایی نیز می شود. شما باید زمان هر آهنگ را برای آن مشخص کنید ( که بعدا دیگر نمی تواند تغییر کند )  و تنها دو یا 3 یا 4 یا 5 یا 6 بیت در اندازه گیری مجاز می باشد و یک اهنک نمی تواند از 250 میزان تجاوز کند. با این حال با با حافظه موجود 10 آهنگ و 100 پترن می تواند جای بگیرد. پانچینگ خودکار در ورودی و خروجی  ساپورت می شود. به طور همزمان دیتا می تواند از هشت کانال ورودی ضبط شوند بطوریکه شما می توانید بر روی هر هشت کانال اعمال برنامه کنید و تغییرات مورد نظر خود را در آن به وجود آورید. امکانت زیادی من جمله کپی کردن ، وارد کردن ، پاک کردن ، تمیز کردن و کوانتایز کردن نت ها و سرعت آنها و هر چیز دیگری برای شما مقدور می باشد.عمل کوانتایز کردن می تواند در هنگام ورود و یا پس از ورود نت انجام بگیرد و سطح رزولوشن نیز می تواند از محدوده یک نت سیاه تا یک نت چهار لاچنگ مورد تغییر قرار بگیرد. با توجه به این امکانات هست که ساعت M1 آن را اجرا می کند.

بله ، سکوئنسر M1 در در مقایسه با آنچه ما امروز داریم تفائت هایی دارد و این نیز خود به اندازه کافی برای انجام آنچه مد نظر شماست کافی و مناسب می باشد.

 این را به عنوان پایان راه در نظر نگیرید

جک هوتاپ اهمییت M1 را به صنعت موسیقی شناساند. M1 دارای بسیاری از ویژگی های نوآورانه می باشدو دارای صدای سمپل PCM درون ROM خود می باشد و همچنین دارای سکوئنسری می باشد که در داخل خود دستگاه قرار گرفته است و از سود هایی همچون قرار دادن مولتی افکت ها درون خود بهره می برد. شما نیز می توانید که اکپنشن هایی را از طریق وارد کردن یک اسلات کارت به دستگاه خود اضافه کنید. یک RAM کارت را به دستگاه خود وارد کنید و از این طریق می توانید به بانک های زیادی از صدا دست پیدا کنید. اگر شما سمپل های زیادتری را می خواهید می توانید یک کارت PCM را از درون به دستگاه خود اضافه کنید.

آیا M1 یک WORKSTATION اصلی است؟ Workstation, schmirkstation . Ensoniq ESQ1 به شما صداها و یک سکوئنسر می دهد که آن خود یک workstation می باشد. این سوال در مورد یک Kurzweil 250 نیز مطرح می شود؟ این مطمئن است که یک WORKSTATION است که شامل سازهای مختلف می باشد. در کل این یک مسابقه نیست. بطور کلی یک Workstation  چیست ؟ این یک کیبورد تکامل یافته است که توسط آن می توان ساز های مختلف را نواخت این همچنین شامل صداهایی از انسان ، موسیقی و تکنولوژی و صداهایی در جهان اطراف ما می باشد. ما همه چیز را می توانیم ببینم که شامل هارپسیکورد ، pipe organ تا Prophet 5 ، Oberheims ، Jupiter 8 و DX7 می شود. آنها ایستگاههایی هستند که ما کار می کنیم. همه آنها Workstation های موزیک می باشد. اما آنها به راستی کاری انجام می دهند؟ چرا ما به آنها فقط playstation نمی گوئیم؟ بخاطر اینکه این کار را قبلا کمپانی سونی انجام داده است. این دلیل کار ماست.

اگر شما در بازار پرفروشترین و قدرتمندترین و محبوب ترین سینت های دیجیتال دنیا هستید M1 را در نظر بگیرید به این دلیل که دارای ویژگیهایی است که آن را ابزرای کارآمد در موسیقی می کند. اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که صاحب یکی از آنها باشید – و همچنین کاملا محتاط برای نگهداری آن هستید – خواهید فهمید که چرا این منحصر به فرد است.

نویسنده :MARK VAIL

ترجمه :امیرحسین به نژاد

آموزش لود صدا در کانتکت

آموزش لود کردن صدا در Kontakt | نحوه اضافه کردن صدا در کانتکت

آموزش لود کردن صدا در Kontakt | نحوه اضافه کردن صدا در کانتکت

آموزش لود صدا در کانتکت

 

سلام ،خیلی خوشحالیم با یک پست آموزشی دیگه در خدمت شما هستیم.در این پست پرکاربرد سعی داریم که هم به صورت ویدیوی آموزشی و هم به صورت متن “آموزش اضافه کردن بانک صدا به کانتکت ” رو تقدیم شما کنیم. پیشنهاد می کنم برای راحتی در یادگیری متن این پست رو مطالعه کنید و برای درک راحت ویدیو زیر رو هم مشاهده کنید

آموزش لود صدا در کانتکت
پخش ویدیو

نکته:این روش اضافه کردن مربوط به ورژن های 6 تا 6.5 Kontakt هست اما ورژن های بعد از اون هم شبیه به همین روش گفته شده هست و فقط بعضی مواقع ممکنه نسبت به تیم کرک کننده این نرم افزار مقداری تفاوت در نحوه add کردن بانک صدا وجود داشته باشه

نکته ای دیگه ای که باید در نظر داشتید باشید ساختار دو نوع بانک صدا در Kontakt هستش.به طور کلی بانک های کانتکت از دو نوع هستند و بر این اساس دو نوع لود کردن صدا در کانکت وجود داره:

1-صداهایی که از طریق گزینه Library  به کانکت add می شن 

2-صداهایی که از طریق گزینه file در کانکت لود می شن

البته این نکته  رو هم به یاد داشته باشید روش اول که با استفاده از گزینه Library هستش هم راحت تر و دائمی تر هست و هم اینکه درصد بیشتری از بانک های صدای کانکت از این طریق لود می شن 

1-نوع اول لود کردن بانک های Kontakt

نوع  اول بانک های صدا در کانتکت ،add کردن بانک صدا اط طریق گزینه Library هست ،این گزینه امکانات بیشتر و بهتری در اختیارمون میذاره و البته نکته مثبت هم اینجاست که اکثر بانک های صدای کانتکت با استفاده از همین گزینه در کانتکت اضافه میشن.

برای استفاده از گزینه کافیه که در پنجره کانتکت گزینه  Manage Library  رو‌انتخاب کنیم (عکس اول) -سپس از پنجره ای باز شده روی گزینه  add Libraries کلیک می کنیم و بعد از پنجره باز شده لوکیشن بانک وی اس تی که می خواهیم به کانتکت اضافه کنیم رو انتخاب کنیم.(طبق دو عکس های زیر)

نکته مهم:این امکان فوق العاده از ورژن ۶ کانتکت هم وجود داره که  کل درایو و یا کل هارد سیستم رو مشخص کنید تا همه بانک های کانتکت رو به صورت یکجا شناسایی بشه .

*آموزش لود کردن صدا در Kontakt

(طبق تصاویر عمل شود)

پس دقیقا مثل عکس زیر سپس از پنجره ای باز شده روی گزینه  add Libraries کلیک می کنیم و بعد از پنجره باز شده لوکیشن بانک وی اس تی که می خواهیم به کانتکت اضافه کنیم رو انتخاب کنیم

آموزش لود صدا در کانتکت

سپس از پنجره ای باز شده روی گزینه  add Libraries کلیک می کنیم و بعد از پنجره باز شده لوکیشن بانک وی اس تی که می خواهیم به کانتکت اضافه کنیم رو انتخاب کنیم

2-نوع دوم لود کردن بانک های Kontakt

اما دوم بانک های صدای Kontakt بانک ها و صداهایی هست که تنها از طریق گزینه file امکان لودشون وجود داره و از طریق گزینه Library نمی شه که از اونها استفاده کرد.

برای استفاده باید بر روی tab دوم کانتکت یعنی گزینه File بزنید و در این قسمت از ستون بالا سمت چپ به دنبال آدرس بانک کانتکت مورد نظر می گردیم و سپس بعد از پیدا کردن بانک  مورد نظر به پوشه instrument رفته و از اونجا بر روی صدا مورد نظر کلیک می کنیم تا صدا در کانتکت لود بشه.

نکته منفی این گونه بانک ها این هست که برای هر بار لود باید این مرحله رو طی کنید که این موضوع دسترسی به این گونه بانک های صدا رو کمی سخت تر می کنه

خب دوستان امیدوارم هم این مطلب هم مورد توجه قرار گرفته باشه،اگر سوالی در مورد نحوه استفاده از کانتکت دارید سوالتون در بخش نظرات همین پست مطرح کنید ،ما سعی می کنیم در همین بخش به سوالات شما پاسخ بدیم .

همچنین اگر علاقه مند هستید که به شکل حرفه ای و از صفر تا صد مباحث آهنگسازی و تنظیم یا میکس و مسترینگ رو یاد بگیرید می تونید با شرکت در کلاس های حضوری یا آنلاین ما در کوتاه ترین مدت و به صورت تضمینی توانایی آهنگسازی و تنظیم و یا میکس و مسترینگ رو بدست بیارید .برای اطلاعات بیشتر می تونید از این صفحه با ما در تماس باشید و یا می تونید با شماره 09127064566 تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما در مورد کلاس آهنگسازی و تنظیم استفاده کنید.

شاید به این مطالب هم علاقه مند باشید:

دوره آهنگسازی و تنظیم

قوانین اکولایز صدا

تبدیل AUDIO به MIDI در اف ال استودیو

دانلود رایگان Ozone 10

آموزش میکس و مسترینگ

دوره آموزش میکس و مسترینگ

دوره آموزش میکس و مسترینگ

کلاس های آموزش میکس و مسترینگ طی 5 ترم به صوت خصوصی و انفرادی در محیط استودیو توسط امیرحسین به نژاد برگزار می شود.

در پایان این دوره هنرجویان به صورت کاربردی و بر اساس جدیدترین سرفصل های دانشگاه های مهندسی صدا توانایی میکس و مسترینگ موسیقی را به صورت استاندارد بدست خواهند آورد.

آموزش میکس و مسترینگ

دوره آموزش میکس و مسترینگ توسط امیرحسین به نژاد در محیط استودیو کارنو توسط امیرحسین به نژاد طی 5 ترم برگزار می شود.

هر ترم شامل 8 جلسه (4 جلسه ی 2 ساعته) می باشد و هنرجویان هفته ای یکبار در کلاس حضور می کنند که هر جلسه شامل 2 ساعت می باشد.بدین ترتیب هر ترم در طی حدودا یکماه برگزار می شود که بدین ترتیب طول کل دوره میکس و مسترینگ شامل 5 ماه خواهد بود.

دوره میکس و مسترینگ در 5 سرفصل کلی تقسیم می شود  که البته هر کدام از این دسته ها به ساخه ها و سرفصل های دیگری دارد که در طول دوره به طور مفصل به هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت

 سرفصلهای کلی دوره میکس و مسترینگ:

فرکانس پراسسورها

داینامیک پراسسورها

تایم پراسسورها

وکال پراسسورها

مسترینگ

 

در این دوره هنرجویان از سطح پایه میکس  تا سطح پیشرفته مسترینگ را آموزش می بینند و به صورت قطعی و تضمینی در پایان دوره توانایی میکس و مسترینگ را به صورت استاندارد و در سطح ارائه Track برای مارکت های داخلی و خارجی به دست خواند آورد.

ویژگی مهم کلاس آموزش میکس و مسترینگ:

تمامی پلاگین ها،نرم افزارها و VST های مورد نظر(2 ترابایت) به صورت هدیه و رایگان در اختیار هنرجویان قرار می گیرد

خب دوستان امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه،همچنین خوشحال می شیم که دیدگاه خودتون در بخش نظرات همین صفحه با ما در میان بگذارید و یا اگر علاقه مند هستید که در کلاس های آموزش میکس و مسترینگ ما شرکت کنید و یا نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کلاس ها دارید می تونید از این بخش و یا با شماره 09127064566 با ما در تماس باشید

 
 

 

تجربیات هنرجویان

نظر هنرجویان ما

نظرهنرجویان کلاس های آهنگسازی و تنظیم به نژاد
کلاس آهنگسازی

نمونه پروژه های انجام شده:

دانلود sylent1

دانلود رایگان sylenth1

دانلود sylent1

 

سینتی سایزر sylenth1 یکی از محبوب ترین ،کارآمدترین و پراستفاده ترین سینت ها می باشد در این پست لینک دانلود sylenth1 یه همراه بزرگترین باک صدای این vst برای به صورت رایگان آماده کرده ایم با این امید که براتون مفید باشه.

Sylenth1 این سینتی سایزر قدرتمند که سابقه ی زیادی نسبت به بسیاری از پلاگین های جدید تر دارد امکانات عالی را در عین سادگی و پرهیز از هرگونه پیچیدگی و شلوغ کاری گرافیکی ارائه می کند که همین موضوع باعث سبکی بسیار زیاد این پلاگین در زمان استفاده می شود.

در واقع این سینتی سایزر که سینتی سایزر شبیه ساز آنالوگ است بهینه سازی بسیار خوبی در استفاده از Cpu و منابع سیستم دارد و کاربران می توانند sylenth1 را در تمام daw ها به تعداد زیاد حتی در سیستم های قدیمی لود کنند و نگرانی از بابت سنگین شدن پروژه و استفاده زیاد از منابع سیستم نداشته باشند.نکته جالب تر اینکه وی اس تی sylenth1 از بعضی از وی اس تی پلاگین های داخلی daw ها مثلا harmor در fl studio یا Halion sonic se در کیوبیس سریع تر لود شده و منابع سخت افزاری کمتری را نیازمند است.

سینتی سایزر سایلنت 1 شامل 4 اوسیلایتور و 4 نوع انولوپ می باشد و البته با دارا بودن فیلترهای مناسب و افکت های استاندارد امکان ساخت انواع صدا را به کاربر می دهد.این وی اس تی همچنین 2 نوع فضای جداگانه برای استفاده از فیلتر های مختلف می دهد و البته امکان ساخت 2 صدای کاملا جداگانه با امکانات گفته شده و البته ترکیب این دو صدا را باهم می دهد.

 

نکته قابل توجه برای کابران گرامی سایت این است که ورژن پیش رو که در اختیار شما قرار دارد دارای بیش از 30 هزار صدا(preset) می باشد و در واقع می توان گفت که این ورژن یکی از کامل ترین ورژن های sylenth1 می باشد.

در پایان هم پیشنهاد می کنم در صورتی که علاقه مند به مطالب و مقاله های بیشتری در رابطه با مباحث آهنگسازی و تنظیم هستید به بخش بلاگ ما مراجعه کنید و البته نظر و یا سئوالات خودتون را با ما در میان بگذارید.

دانلود sylenth1

نکته:نحوه نصب و رجیستر در پوشه فایل دانلودی به صورت فایل ویدیویی قرار گرفته است

Sylenth1 2.2.1 Bundle دانلود